Dos anys a govern

Ja fa dos anys que vam signar l’acord de govern amb ERC, un acord que garantia un Ajuntament d’esquerres, dotava de majoria el nou govern i marcava un pla d’actuació. Ara a l’equador teòric del mandat és un bon moment per a valorar l’evolució de tot plegat.

Ara fa dos anys que vam signar l'acord de govern amb ERC. Un acord que garantia un Ajuntament d'esquerres, dotava de majoria el nou govern i marcava un pla d'actuació.

Per definir aquest pla, ens vam qüestionar objectius i fixar prioritats, amb especial èmfasi a les polítiques de drets socials, ambientals i culturals amb el clar objectiu de recuperar Cardedeu per a les persones.​

I que hem fet en aquesta meitat de mandat?​

Per treballar la igualtat hem buscat la complicitat del teixit social, apostant per projectes com el de Coeduca que planteja l’educació des de la igualtat, amb una perspectiva integradora que respecti la diversitat, i hem fet les polítiques feministes i d’igualtat transversals a totes les àrees de govern.​

D’altra banda, estem recuperant la gestió de serveis municipals; la neteja d'edificis i la gestió del centre esportiu són un primer pas per aconseguir un millor servei al municipi.​

Pel que fa a ecologia i sostenibilitat, hem creat el mercat setmanal agroecològic i l'espai d'agricultura ecològica i de proximitat dins la fira de Sant Isidre per apropar el món rural i sensibilitzar sobre el consum d'aliments saludables i sostenibles.​

A més, hem impulsat el control biològic dels tractaments fungicides i de plagues, més respectuós amb el medi ambient, a l’hora que treballem perquè recollida sigui el màxim de selectiva avançant cap al residu zero, i en un exercici de repensar la mobilitat hem unit tots els centres educatius amb un carril bici.​

La  participació ciutadana és una bona eina de govern, per això estem a punt pels primers pressupostos municipals participatius i ja hem fet la segona edició dels de joventut.​

Fa dos anys que fem camí, fent feina, de vegades agraïda i  reeixida, d’altres amb poca visibilitat i plena de maldecaps. Un camí, però, ple de projectes per fer Cardedeu més sostenible, inclusiu, respectuós i igualitari.​

Les persones han estat i són el centre de les nostres polítiques i de l’acord de govern.